Apple Gebruikersgroep Limburg

Opening Amac in Sittard

Een DJ was ook van de partij
Vandaag was dan de opening van AMac in Sittard. Van ver zag je al een ballon boven de stad hangen, die je de weg naar de winkel wat gemakkelijker maakte. We gingen er naar toe voor een IMac te kopen. Als je 10% korting kunt krijgen dan is dat meer als een educatieve korting.
Aan de kassa was het stampen druk. Daar was geen doorkomen aan. 3 Mensen waren bezig om de verkopen af te handelen. Er liep wel nog wat ander personeel rond, maar de functie daar van begreep ik niet, verkopen konden ze niet. Ze waren er om uitleg te geven voor de producten. Uitleg geven, dat is toch overbodig bij Apple. Als je een Mac koopt zit er een minuscuul klein boekje bij. Apple hanteert zelf het principe van: onze producten zijn zo gemakkelijk, die behoeven geen uitleg. En ze waren ook totaal overbodig. Verkopen konden ze niet, dat konden alleen maar die 3 mensen aan de balie.
Drukte aan de balie
De organisatie bij Amac bestaat uit B-mensen, totaal niet geschikt voor deze functie. Steve zou zeggen we moeten je ontslaan want ik wil alleen maar A-mensen. Maar helaas is Steve er niet meer. Het had anders gekund.

Je zet mensen met een Macbook verspreid in de zaak, die allemaal kunnen verkopen. Via het sublieme draadloze netwerk van Apple, kunnen ze allemaal terecht in de klanten database. Hier bereidt je dus de verkoop voor. Je geeft het klanten nummer door aan de medewerkers bij de balie, en de klant kan daar pinnen of cash betalen door de 3 medewerkers, die daar staan. Een paar mensen in de achtergrond zorgen voor de aanvoer van de spullen.
Dan waren er geen files geweest en had je niet een uur moeten staan onder een tochtige airco. Als je al een A voor Mac hebt staan, zorg dat het personeel dan ook die A hebben, anders gooi ze de keien op, want zo help je de droom van Steve naar de klote. Volgende computer gewoon weer bij de Apple Store kopen, achterover liggend in een luie stoel, daar hoef je dan niet als straf een uur in de rij te staan.

Aanvulling: Ik kreeg een mail van ene Roel. Hij vond het een azijnlelijk stuk. Wat een heerlijk compliment. Hij had een uur in de rij gestaan en had dat heerlijk gevonden. Tja, er zijn altijd mensen die aan zelfkastijding doen.
Ik zal het verhaal afmaken. Mijn vriend die die IMac kocht, kocht de 5de IMac. Altijd bij AM-Bridge en nu dan bij AMac. Aan de kassa kende men hem niet. Het klantenbestand van AM-Bridge is blijkbaar niet overgenomen.
De computer werd aan de kant klaar gezet. Ik wilde hem alvast naar de auto brengen, maar ik werd tegengehouden door een medewerker. Ik zei, ik hoor bij die man, die de computer had gekocht, even vragen kwam niet in hem op. Toen kreeg hij plotseling een toetsenbord in zijn handen gedrukt, die hij moest wegbrengen. Je hoorde zijn hersenen kraken, wat moest hij nu gaan doen. Je zag plotseling dat lampje branden boven zijn hoofd en toen ging hij dan toch maar vragen aan mijn vriend of we bij elkaar hoorden en mocht ik de computer meenemen.

Ze hadden ook nog vergeten 10% korting te geven op de AppleCare. Nu hebben wij dat geld wel terug gekregen, maar als ze het overal vergeten hebben, hebben ze toch nog wat verdiend. Dus als ze bij jou ook vergeten zijn die 10% te geven op de Apple Care, ga dan terug.

Boven ons hing een airco en de sukkels hadden hem ook nog aan staan. Een flinke verkoudheid heb ik dus ook nog opgelopen. Ik heb er wel wat van gezegd, maar men deed net of de neus bloedde. A-Mac of te wel AmateurMac of Aso Mac. Kies maar uit.
Voor de rest was het niet zo druk