Apple Gebruikersgroep Limburg

Service A -Mac in Sittard

3 Weken geleden ging me de harde schijf kapot van mijn MacBook pro. De computer is van mid 2009. Ik had hem tweedehands gekocht en er zat nog Apple Care op. Kapotte Apple’s heb ik altijd laten maken door AM-Bridge, ze hadden een monteur in dienst en ik ben nog al slecht ter been, bij mij stuurde ze meestal een monteur langs die hem dan kwam maken. Altijd een sublieme service. Maar zoals je weet, is AM Bridge overgenomen door A-Mac, een groot bedrijf, die zowat half Nederland op gekocht heeft, als het om Apple gaat. IVIZI is nog zelfstandig, maar hoelang nog?
Ik belde op deelde mee dat ik mijn harde schijf kapot, had en hoe we het konden oplossen dat de computer gehaald werd. Het was op de maandag morgen. Ik had meteen de man aan de lijn die er over ging. Nee op een harde schijf zat geen Apple care meende, hij te moeten zeggen. Nu is het niet de eerste harde schijf die bij mij kapot ging op een Apple en tot nu toe waren ze altijd vergoed. Dit antwoord was nieuw voor me. Nu dat ga ik checken bij Apple zei ik hem, maar dat bewoog hem niet om van mening te veranderen. Ik heb Apple gebeld en jawel hoor het viel onder de Apple care. Terug gebeld en hem verteld wat Apple mij vertelde: Hij mocht nooit zeggen dat het niet onder de Apple care viel voordat hij de harde schijf onderzocht had. Er viel een stilte. Ik vroeg hem of mijn computer opgehaald kon worden, of thuis gemaakt. Nee dat kon niet. Een van jullie mensen woont bij mij in de buurt, ik weet niet waar mijn collega’s wonen was daar op het antwoord. We kijken donderdag wel. Donderdag, vroeg ik met verbazing. Ja de ander twee dagen had hij verlof. Dus als jij verlof hebt gaat A-Mac in Sittard dicht. Nee dat weer niet, maar hij was de enige die over kapotte computers ging.

Nu wilde een vriend van me wel rijden dinsdagmiddag naar Sittard. Dat hebben we geweten, het duurde bijna 2 uur voordat ze het voor elkaar kregen, om de computer in te checken voor reparatie. Op het einde vroeg ik nog droogjes, of ik soms de eerste was die een kapotte computer bracht, nee dat was niet zo, maar de persoon die het eigenlijk deed was er niet. Dat weet ik, maar hij zou toch een briefje hebben klaargelegd. Nee dat was niet gebeurd. Tja in het land der blinden is een oog koning, of te wel je leert niemand wat aan, dan heb je altijd wel een baan, maar je helpt wel het bedrijf naar de klote en dan sta je nog op straat.

na twee dagen kwamen de mailtjes en je kon op de voet volgen hoe het gesteld was met je computer, het enige wat goed ging. Hij was het vrijdags klaar. Je zou verwachten, dat je hem de zaterdag kon ophalen, nee ik moest tot aswoensdag wachten voor dat ik hem kon gaan halen. In de mail stond, dat ik mijn ID kaart moest meenemen, niks over de incheck bon, dus die nam ik niet mee, en laten ze daar nu naar vragen. Het stond niet in de mail, toen was de ID kaar voldoende, Maar vraag hem wel terug, want anders krijg je hem niet, het automatisme om hem ook weer terug te geven zit er nog niet in.
Ik had nog gevraagd wat 2 maal 4 gb intern kostte, nu hij toch open lag zouden ze dat eventueel mee kunnen vernieuwen. dat konden ze ook in de winkel. Ik moest glimlachen een harde schijf van mijn Macbook Pro vernieuwen is nog makkelijker als het geheugen te vernieuwen, daar moet hij voor worden opgestuurd, geheugen vernieuwen , dat doen ze zelf. Rare begrip van service verlenen. Geheugen kostte tussen de 350 en 400 euro. Dat is me te veel. Gezocht op internet en bij
MacStuff kostte het 52,70 euro 2 maal 4 GB, voor 59 euro heb je het thuis. Vernieuwen gaat bijna vanzelf. de instructies staan op internet bij Apple support. Een dikke 300 euro verdient. daar kan ik 3 harde schijven van kopen 500 gb intern voor een MacBook Pro.

De service is vele malen slechter geworden bij A-Mac. Patrick hebben ze ontslagen de sufferds. Alles is nu centraal geregeld, maar daardoor wordt de service slechter. Het is voor A-Mac goedkoper, maar SERVICE verlenen is dat wat de klant prettig vind en niet dat wat het bedrijf prettig vind. Soms kost dat wat meer, maar ik weet zier dat je het er ook weer terug verdiend.

A-Mac Sittard