Apple Gebruikersgroep Limburg

Service A -Mac in Sittard

3 Weken geleden ging me de harde schijf kapot van mijn MacBook pro. De computer is van mid 2009. Ik had hem tweedehands gekocht en er zat nog Apple Care op. Kapotte Apple’s heb ik altijd laten maken door AM-Bridge, ze hadden een monteur in dienst en ik ben nog al slecht ter been, bij mij stuurde ze meestal een monteur langs die hem dan kwam maken. Altijd een sublieme service. Maar zoals je weet, is AM Bridge overgenomen door A-Mac, een groot bedrijf, die zowat half Nederland op gekocht heeft, als het om Apple gaat. IVIZI is nog zelfstandig, maar hoelang nog?
Ik belde op deelde mee dat ik mijn harde schijf kapot, had en hoe we het konden oplossen dat de computer gehaald werd. Het was op de maandag morgen. Ik had meteen de man aan de lijn die er over ging. Nee op een harde schijf zat geen Apple care meende, hij te moeten zeggen. Nu is het niet de eerste harde schijf die bij mij kapot ging op een Apple en tot nu toe waren ze altijd vergoed. Dit antwoord was nieuw voor me. Nu dat ga ik checken bij Apple zei ik hem, maar dat bewoog hem niet om van mening te veranderen. Ik heb Apple gebeld en jawel hoor het viel onder de Apple care. Terug gebeld en hem verteld wat Apple mij vertelde: Hij mocht nooit zeggen dat het niet onder de Apple care viel voordat hij de harde schijf onderzocht had. Er viel een stilte. Ik vroeg hem of mijn computer opgehaald kon worden, of thuis gemaakt. Nee dat kon niet. Een van jullie mensen woont bij mij in de buurt, ik weet niet waar mijn collega’s wonen was daar op het antwoord. We kijken donderdag wel. Donderdag, vroeg ik met verbazing. Ja de ander twee dagen had hij verlof. Dus als jij verlof hebt gaat A-Mac in Sittard dicht. Nee dat weer niet, maar hij was de enige die over kapotte computers ging.

Nu wilde een vriend van me wel rijden dinsdagmiddag naar Sittard. Dat hebben we geweten, het duurde bijna 2 uur voordat ze het voor elkaar kregen, om de computer in te checken voor reparatie. Op het einde vroeg ik nog droogjes, of ik soms de eerste was die een kapotte computer bracht, nee dat was niet zo, maar de persoon die het eigenlijk deed was er niet. Dat weet ik, maar hij zou toch een briefje hebben klaargelegd. Nee dat was niet gebeurd. Tja in het land der blinden is een oog koning, of te wel je leert niemand wat aan, dan heb je altijd wel een baan, maar je helpt wel het bedrijf naar de klote en dan sta je nog op straat.

na twee dagen kwamen de mailtjes en je kon op de voet volgen hoe het gesteld was met je computer, het enige wat goed ging. Hij was het vrijdags klaar. Je zou verwachten, dat je hem de zaterdag kon ophalen, nee ik moest tot aswoensdag wachten voor dat ik hem kon gaan halen. In de mail stond, dat ik mijn ID kaart moest meenemen, niks over de incheck bon, dus die nam ik niet mee, en laten ze daar nu naar vragen. Het stond niet in de mail, toen was de ID kaar voldoende, Maar vraag hem wel terug, want anders krijg je hem niet, het automatisme om hem ook weer terug te geven zit er nog niet in.
Ik had nog gevraagd wat 2 maal 4 gb intern kostte, nu hij toch open lag zouden ze dat eventueel mee kunnen vernieuwen. dat konden ze ook in de winkel. Ik moest glimlachen een harde schijf van mijn Macbook Pro vernieuwen is nog makkelijker als het geheugen te vernieuwen, daar moet hij voor worden opgestuurd, geheugen vernieuwen , dat doen ze zelf. Rare begrip van service verlenen. Geheugen kostte tussen de 350 en 400 euro. Dat is me te veel. Gezocht op internet en bij
MacStuff kostte het 52,70 euro 2 maal 4 GB, voor 59 euro heb je het thuis. Vernieuwen gaat bijna vanzelf. de instructies staan op internet bij Apple support. Een dikke 300 euro verdient. daar kan ik 3 harde schijven van kopen 500 gb intern voor een MacBook Pro.

De service is vele malen slechter geworden bij A-Mac. Patrick hebben ze ontslagen de sufferds. Alles is nu centraal geregeld, maar daardoor wordt de service slechter. Het is voor A-Mac goedkoper, maar SERVICE verlenen is dat wat de klant prettig vind en niet dat wat het bedrijf prettig vind. Soms kost dat wat meer, maar ik weet zier dat je het er ook weer terug verdiend.

A-Mac Sittard

Opening Amac in Sittard

Een DJ was ook van de partij
Vandaag was dan de opening van AMac in Sittard. Van ver zag je al een ballon boven de stad hangen, die je de weg naar de winkel wat gemakkelijker maakte. We gingen er naar toe voor een IMac te kopen. Als je 10% korting kunt krijgen dan is dat meer als een educatieve korting.
Aan de kassa was het stampen druk. Daar was geen doorkomen aan. 3 Mensen waren bezig om de verkopen af te handelen. Er liep wel nog wat ander personeel rond, maar de functie daar van begreep ik niet, verkopen konden ze niet. Ze waren er om uitleg te geven voor de producten. Uitleg geven, dat is toch overbodig bij Apple. Als je een Mac koopt zit er een minuscuul klein boekje bij. Apple hanteert zelf het principe van: onze producten zijn zo gemakkelijk, die behoeven geen uitleg. En ze waren ook totaal overbodig. Verkopen konden ze niet, dat konden alleen maar die 3 mensen aan de balie.
Drukte aan de balie
De organisatie bij Amac bestaat uit B-mensen, totaal niet geschikt voor deze functie. Steve zou zeggen we moeten je ontslaan want ik wil alleen maar A-mensen. Maar helaas is Steve er niet meer. Het had anders gekund.

Je zet mensen met een Macbook verspreid in de zaak, die allemaal kunnen verkopen. Via het sublieme draadloze netwerk van Apple, kunnen ze allemaal terecht in de klanten database. Hier bereidt je dus de verkoop voor. Je geeft het klanten nummer door aan de medewerkers bij de balie, en de klant kan daar pinnen of cash betalen door de 3 medewerkers, die daar staan. Een paar mensen in de achtergrond zorgen voor de aanvoer van de spullen.
Dan waren er geen files geweest en had je niet een uur moeten staan onder een tochtige airco. Als je al een A voor Mac hebt staan, zorg dat het personeel dan ook die A hebben, anders gooi ze de keien op, want zo help je de droom van Steve naar de klote. Volgende computer gewoon weer bij de Apple Store kopen, achterover liggend in een luie stoel, daar hoef je dan niet als straf een uur in de rij te staan.

Aanvulling: Ik kreeg een mail van ene Roel. Hij vond het een azijnlelijk stuk. Wat een heerlijk compliment. Hij had een uur in de rij gestaan en had dat heerlijk gevonden. Tja, er zijn altijd mensen die aan zelfkastijding doen.
Ik zal het verhaal afmaken. Mijn vriend die die IMac kocht, kocht de 5de IMac. Altijd bij AM-Bridge en nu dan bij AMac. Aan de kassa kende men hem niet. Het klantenbestand van AM-Bridge is blijkbaar niet overgenomen.
De computer werd aan de kant klaar gezet. Ik wilde hem alvast naar de auto brengen, maar ik werd tegengehouden door een medewerker. Ik zei, ik hoor bij die man, die de computer had gekocht, even vragen kwam niet in hem op. Toen kreeg hij plotseling een toetsenbord in zijn handen gedrukt, die hij moest wegbrengen. Je hoorde zijn hersenen kraken, wat moest hij nu gaan doen. Je zag plotseling dat lampje branden boven zijn hoofd en toen ging hij dan toch maar vragen aan mijn vriend of we bij elkaar hoorden en mocht ik de computer meenemen.

Ze hadden ook nog vergeten 10% korting te geven op de AppleCare. Nu hebben wij dat geld wel terug gekregen, maar als ze het overal vergeten hebben, hebben ze toch nog wat verdiend. Dus als ze bij jou ook vergeten zijn die 10% te geven op de Apple Care, ga dan terug.

Boven ons hing een airco en de sukkels hadden hem ook nog aan staan. Een flinke verkoudheid heb ik dus ook nog opgelopen. Ik heb er wel wat van gezegd, maar men deed net of de neus bloedde. A-Mac of te wel AmateurMac of Aso Mac. Kies maar uit.
Voor de rest was het niet zo druk

AM-Bridge wordt overgenomen door AMac II

Alles blijft bij het oude. AM-Bridge is dan wel overgenomen door A-Mac. dat was het dan ook maar. Ton Verbruggen en de rest van het personeel treedt in dienst bij A-Mac. Als de service dan ook het zelfde blijft en daar ga ik van uit is er niks aan de hand.