Apple Gebruikersgroep Limburg

IVIZI wil geen Mac Pro‘s verkopen.

Op 10 augustus, ging mijn MacPro Double Quad Core van 5 april 2007 kapot. Na 64 maanden gaf hij de geest. Vanaf het begin had ik problemen met die machine gehad, de FireWire 400 werkte niet naar behoren en ook deed de Bluetooth het niet goed. Ik moest een bluetooth stekkertje gebruiken om mijn muis draadloos te laten werken. Voordat ik me een nieuwe zou kopen wilde ik eerst nog even overleggen met een vriend van me die beter thuis is in de hardware van Apple. Ik heb een MacBook Pro en wilde die tijdelijk aansluiten op mij 30” Apple Cinema Display, maar op de Macbook Pro zit een Mini display poort dus ik had een kabeltje nodig. Even snel naar IVIZI. Het probleem uitgelegd maar men wist niet dat er ook 30” Cinema Display‘s bestonden. Blijkbaar doen ze bij IVIZI de mensen niet opleiden. Ik liep naar het rek en vond de kabel. Ik vroeg of ze ook de dure kabel hadden, met het oog op een nieuwe Mac Pro zou die wel van pas komen, men wist niet waar ik het over had. De medewerker, ik schat een jaar of 16 (zijn lekker goedkoop) staarde me verwonderd aan. Er liep een jongen langs die ik inschatte op een jaar of 28. die er bij geroepen en tot mijn verbazing wist die het ook niet, hij kende zelfs de kabel niet, die ik bedoelde. Dan maar het kabeltje mee nemen van 29,95 euro. In het uitgaan zag ik een Mac Pro staan. Of ik een Mac Pro kon kopen, moest ik niet doen vond hij 12 september komt nieuwe uit, dat lijkt me stug 12 september komt de nieuwe IPhone en IOS 6, er zal wel ooit een nieuwe Mac Pro komen, maar die komen er altijd wel, maar ik heb er nu een nodig. Wat is de levertijd vroeg ik, 12 weken, dat schoot niet op, men deed ook niet echt hun best, om me een te verkopen. Ik ben maar gegaan, misschien is de winkel wel een dekmantel voor iets, maar computers verkopen willen ze blijkbaar niet en kennis van zaken is er ook niet. In ieder geval niet van Apple Computers en hun toebehoren. Ik sloot de kabel aan en het scherm gaf niet meer dan 1440 beeldpunten, dat was een tegenvaller. Blijkbaar kon de MacBook Pro niet meer aan, dacht ik. Het ‘s maandags kocht ik me bij de store op de Apple site een nieuwe MacPro Six Core en kreeg hem op de vrijdag gebracht door UPS . De minidisplay kabel zat nog op de stekker en ik duwde hem zo in de MacPro, ik had me ondertussen een conversie stekker gekocht bij allekabels.nl om de 800 poort om te zetten naar een 400 poort, zodat ik mijn kaartlezer en ISight noch kon gebruiken, kosten 8,90 euro met bezorgen. Toen ik de Mac Pro aanzette gaf hij weer maar 1440 beeldpunten in plaats van de 2560, De kabel eraf gedaan en aangesloten op de DVI poort en zie hij werkte weer goed, blijkbaar verschil in de kabels dacht ik. Gisteren 11 september had ik Apple aan de lijn voor een vraagje over mijn Apple TV. Op het einde vroeg hij nog of ik nog vragen had, Toen viel me het kabeltje in en ik legde uit wat me overkwam met de kabel. De minidisplay kabel is kapot meende hij, hij gaf me een case nummer en zei ga er mee terug en je krijgt een nieuwe kabel.
Ik gistermiddag terug in de stromende regen op mijn ligfiets. De eerste beste medewerker aangesproken, daar ging hij niet over, dan moest ik bij iemand anders voor zijn, dus naar die iemand anders gegaan. Weer uitgelegd, die wist niet wat hij er mee aan moest, blijkbaar weet het personeel niet wat de een wel en niet kan. Er kwam een jonge dame bij en die gaf uitleg.
De kabel zou worden opgestuurd en dan, als hij werkelijk kapot was een nieuwe krijgen. misschien over 4 a 5 dagen. Ik zei geef me gewoon een nieuwe, nee dat deed men niet, me zou me wel een SMS sturen, dan kon ik zien waar de kabel was. De kabel deed het niet op 2 computers en toch is dat geen bewijs genoeg en moet je 5 dagen wachten op een nieuwe kabel, terwijl ze gewoon in de winkel ophangen. Service verlenen staat niet in het woordenboek van IVIZI.


Commentaar van IVIZI.

Misschien moet je in je stukjes toch maar eens het hele verhaal vertellen.
En geen halve waarheden berichten.


Wat ben ik dan vergeten, dat jullie niet wilde geloven dat ik docent Wis - en Natuurkunde ben. En dat ik bij de store educatief kan kopen en dat jullie dat niet wilde doen, voordat ik mijn diploma had laten zien.

5 jaar geleden kocht ik mijn eerste Mac Pro bij Ton van der Bruggen van AM -Bridge. Ik kocht hem zonder educatieve korting 1800 euro voor de Cinema display en 4800 euro voor de MacPro. Toen hij me de Mac Pro kwam brengen, zei ik hem ik had hem educatief bij de store kunnen kopen. Is goed dat je me dat zegt zei hij en hij gaf me het geld terug van de educatieve korting zonder dat ik maar ooit een diploma had laten zien. Ik had namelijk een kopie van het diploma gestuurd naar Apple zelf.
Dat is service. Ik betaalde ook bij Ton altijd achteraf, hij bracht de computer en ik maakte het geld over. Dat lukt niet bij IVIZI.

Gisteren toen ik Apple belde en zij in mij database keken wat ik ooit gekocht had bij Apple, waren ze verwondert over het feit dat ik een particulier was en geen bedrijf. Ik kocht namelijk de eerste MacPro double quad Core in Nederland. Aan mij gaat Apple niet failliet zei ik daarop.

Als je dan bij IVIZI komt en ze behandelen je alsof je een boef bent, valt dat koud op het dak. Ik beheers me dan maar, koop de MacPro bij de store, waar men niet moeilijk doet (helaas is Ton er mee gestopt) en waar het niet zogenaamd 12 weken duurt, voordat je een Mac Pro thuis hebt staan. De eerst MacPro had ik al binnen een week in huis, Ton was toen ook een reseller.



Laten we eens een ander voorbeeld nemen. Enige tijd geleden kon je gratis een nieuwe videokaart krijgen voor de MacPro van 2006, omdat de oude te vroeg kapot ging. Een vriend van mij heeft zo‘n Mac Pro. Hij ging er mee naar IVIZI, hij kon de Mac achterlaten en dan, als ze de kaart hadden, de andere er inzetten. Hoelang ging dat duren vroeg hij. 4 tot 6 Weken. Ik kan niet zonder de computer ik ben beroepsfotograaf, daar had IVIZI geen boodschap aan.

Hij belde met A-Mac in Sittard. Die stelde voor dat de kaart werd besteld en als die er was, dan konden we langs komen en dan werd de kaart even geruild. Zo gezegd zo gedaan, dezelfde week kwam de kaart, naar Sittard gereden en de kaart om geruild, Hij had dat voorstel ook gedaan bij IVIZI, maar helaas, IVIZI kon deze service niet bieden.

Ik had het verhaal van de Mac Pro al eerder op internet kunnen zetten, heb ik niet gedaan. Het kabeltje deed de deur dicht. Er zijn 3 medewerkers nodig voor dat je geholpen wordt, dat was ook zo toen ik de kabel kocht. En dan zijn 29,95 euro teveel, om een klant Service te verlenen, terwijl ze zeker weten dat de kabel ook weer terug komt. Het kost hun dus niks.

Het boek van Steve

Vandaag kreeg ik een mail van L1 een zeker Paul Versteegen, of ik even wilde terugbellen, het ging over de biografie van Steve. Och  dacht ik bij me zelf, komt die vandaag dan uit?

Het boeide me niet, als ik eerlijk moet zijn. De biografie, is iets voor PC mensen, die er uit kunnen lezen hoe je succesvol kunt worden. Ik een oude doorgewinterde Apple-gebruiker volgt Steve al vanaf 1983, de tijd van de eerste Mac. Wat zou dat boek me nog kunnen vertellen. Maar toch maar even gebeld.
Meneer Versteeg, vroeg me wat ik er van vond dat de Biografie nu uit komt. Mijn antwoord, daar ben ik niet bezig. Het werd stil aan de ander kant van de lijn, hij had een enthousiaste gebruiker verwacht. Ik vervolgde dat als ik het boek zou kopen, dat dit alleen maar de digitale versie kon zijn, voor op mijn IPad, want daar zou ik Steve, postuum, een plezier mee doen. Steve is dood, vervolgde ik, dat ligt achter me een Apple Gebruiker kijkt naar voren naar alle nieuwe dingen die er komen.
Of de Apple dealers het alleen recht had van de verkoop van het boek, vroeg hij. Nee, want je kun ook bij Bol.com en ik zag ook dat je hem bij Dynabyte kunt kopen, iedereen wilt een graantje mee pikken van het grote succes van apple terwijl ze als je bij dynabyte een computer wilt kopen ze met je naar de PC's lopen.
Hij wilde een interview met me bij IVIZI voor de deur. Daar trapte hij tegen het zere been van me. Ik ga toch geen reclame maken voor een verkoper die de klant niet in het midden zet. Die de filosofie van Apple aan zijn laars lapt, daar doe ik niet aan mee, zoek je maar een andere gek. Je kunt bij mij thuis komen. Hij stelde voor, om het bij Dynabyte te doen. Ik vroeg hem, sinds wanneer is Dynabyte Apple. Wat een rare figuren zijn er bij L1. Ik maakte een einde aan het gesprek, want ik krijg de kots van die PC gebruikers die evn een item willen maken en mee willen varen op het succes van Apple. Hij hing op.
Ik heb hem nog de volgende mail gestuurd.
In de jaren dat ik Apple heb en dat is vanaf 1983, heb ik ondervonden dat Apple de Gebruiker in het middelpunt zet. Dat doe ik ook. Ik ga nu lekker naar een man toe die mijn hulp nodig heeft bij het installeren van zijn IPhone met IOS 5. Veel belangrijker dan een interview met L1, want daar help ik niemand mee.
Deze handtekening heb ik er onder gezet. Leek me wel op z'n plaats.

Creatieve mensen hebben Apple

Vriendelijke Groeten
Vincent
http://www.applezuid.nl



Here’s to the crazy ones.
The misfits.
The rebels.
The troublemakers.
The round pegs in the square holes.
The ones who see things differently.
They’re not fond of rules. And they have no respect for the status quo. You can praise them, disagree with them, quote them,      disbelieve them, glorify or vilify them. About the only thing you can’t do is ignore them. Because they change things. They invent. They imagine. They heal. They explore. They create. They inspire. They push the human race forward. Maybe they have to be crazy. How else can you stare at an empty canvas and see a work of art? Or sit in silence and hear a song that’s never been written? Or gaze at a red planet and see a laboratory on wheels? We make tools for these kinds of people.While some see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.
Think Different